سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه حکمتها را شناخت، بر افزودن آنها قرار از کف بداد . [امام علی علیه السلام]
گلستان عشق(سیاسی.اعتقادی)
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» راهبردهای مقابله با نفوذ از منظر مقام معظم رهبری

 

*راهبردهای مقابله  با نفوذ     از منظر مقام معظم رهبری

v    نفوذ آمریکایی­ها را اجازه نخواهیم داد

 ما این راه را بستیم و این راه را به طور قاطع خواهیم بست؛ نه نفوذ اقتصادی آمریکایی‌ها را در کشورمان اجازه خواهیم داد، نه نفوذ سیاسی آن‎ها را، نه حضور سیاسی آن‎ها را، نه نفوذ فرهنگی آن‎ها را؛ با همه‌ی توان -که این توان هم بحمدالله امروز توان زیادی است- مقابله خواهیم کرد؛ اجازه نخواهیم داد(26/05/1394)

v    هوشیاری و فراموش نکردن دشمنی، گام اول

 هوشیار باشیم؛ من چند روز قبل از این، در صحبت گفتم که این‎ها در صدد نفوذند، در صدد رخنه کردنند؛ این رخنه از جاهای مختلفی ممکن است باشد؛ مواظب باشید... دشمنی را فراموش نکنیم؛ حرف من این است. وقتی‌که شما از یاد نبردید که یک جبهه‌ای روبه‌روی شما است، پشت سنگر نشسته‌اند، سلاح‎هایشان را آماده کرده‌اند، آن‌وقت به اقتضا [عمل می‎کنید]. (04/06/1394)

v    اتّخاذ مواضع صریح انقلابی

به نظر من کاری که علی‌العجاله باید کرد این است که در اتّخاذ مواضع انقلابی، باید صراحت داشت؛ یعنی رودربایستی نکنیم. مواضع انقلابی را، مبانی امام بزرگوار را صریح بیان کنیم، خجالت نکشیم، رودربایستی نکنیم، ترس نداشته باشیم و بدانیم که «وَ للهِ‌ جُنودُ السَّمواتِ وَ الاَرضِ وَ کانَ اللهُ عَزیزًا حَکیمًا»(04/06/1394)

v    مأیوس کردن دشمن از طریق قوی شدن

دشمنی‌ها...تا کی ادامه پیدا می‎کند؟ تا وقتی شما قوی بشوید، تا وقتی ملّت ایران آن‌چنان قوی بشود که دشمن مأیوس بشود از تهاجم سیاسی یا امنیّتی یا نظامی یا اقتصادی یا تحریم و غیرذلک...سه عامل اساسی اقتدار ملّی این‎ها است: اقتصاد قوی و مقاوم، علم پیشرفته و روزافزون، و حفظ روحیّه‌ی انقلابیگری در همه بخصوص در جوان‎ها. (18/06/1394)

v    ناامید کردن دشمن از طریق بیداری ملت

 اگرچنان‎چه ما بیدار باشیم، امید آنها ناامید خواهد شد. آنها منتظر نشسته‌اند که یک روزی ملّت ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران خوابش ببرد؛ منتظر این هستند. وعده میدهند که ده سال بعد، ایران آن ایران نیست و دیگران هم که دیگر کاری نمیکنند! تصوّرشان این است(25/06/1394)

v    مستحکم کردن پایه‌های انقلاب و فکر انقلابی

نباید گذاشت این فکر و این امید شیطانی در دل دشمن پا بگیرد؛ باید آن‌چنان پایه‌های انقلاب و فکر انقلابی در اینجا مستحکم باشد که مُردن و زنده بودن این و آن و زید و عمرو، تأثیری در حرکت انقلابی این کشور نگذارد. (25/06/1394)

v    حفظ یکپارچگی‌ و دوری از حاشیهسازی

 یکی هم حفظ این یکپارچگی‌ای که خوشبختانه در مردم وجود دارد... جهت‌گیری واحد را بایستی ما قدر بدانیم و پاس بداریم و به آن بایستی اهمّیّت بدهیم. حاشیه‌سازی نباید بشود؛ بعضی از حاشیه‌سازی‌ها تشتّت‌آور است؛ یعنی همین وحدت جهت‌گیری را به هم می‎زند. (04/06/1394)

v    حرکت، به‌سمت اهداف و آرمانهای اسلامی

آنچه در پایان عرایضم عرض میکنم این است که نیروهای مؤمن ما در سرتاسر کشور بدانند که حرکت، به‌سمت اهداف و آرمانهای اسلامی است؛ در این هیچ تردیدی نیست. و همه خودشان را آماده نگه بدارند، همه آماده باشند؛ نیروهای مؤمن، نیروهای اصیل و معتقد در سرتاسر کشور -که بحمدالله اکثریّت قاطع این کشور را هم تشکیل میدهند- آماده‌به‌کار باشند

v    اسیر نشدن در کلیشههای تحمیلی  نظام سلطه

عمده این است که اسیر کلیشه‌های تحمیلی نظام سلطه نباید بشود. یک تفکّراتی، یک مفاهیمی از سوی تبلیغات پُرحجم نظام سلطه، به‌طور شبانه‌روزی در سرتاسر عالم دارد پراکنده می‎شود؛ یکی از مهم‌ترین مسائل این است که ما باید اسیر نشویم(12/06/1394)

v    دوری از تصمیمگیری در نقشه دشمن

این را مطلقاً همه‌ی مسئولین مختلف -فقط مخصوص وزارت خارجه و آقای دکتر ظریف نیست؛ دستگاه‌های مختلف، دستگاه‌های اقتصادی، دستگاه‌های فرهنگی- توجّه داشته باشند که ما در داخلِ نقشه‌ی طرّاحی شده‌ی دشمن قرار نگیریم و بازی نکنیم؛ که فلان تصمیمی که ما می‎گیریم، چه در زمینه‌ی سیاست، چه در زمینه‌ی اقتصاد، چه در زمینه‌ی تجارت، چه در زمینه‌ی فرهنگ، کمک بکند به آن بسته‌ی تعیین‌شده‌ی دشمن که برای خودشان هست. (04/06/1394)

 

*راهبردهای پیشنهادی

1-    حفظ نفوذ منطقه ای جمهوری اسلامی و ارتقاء آن در حوزه های دیگر

2-    حفظ و ارتقاء قدرت بازدارندگی ( موشکی ، حزب الله ، حماس و ... )

3-    اهتمام به اقتصاد مقاومتی برای عبور از تحریم ها

4-    تعمیم گفتمان اقتدار( اقتصاد مقاومتی، حفظ و تقویت روحیه انقلابگری، علم پیشرفته و روز افزون )

5-    نشان دادن چهره واقعی امریکا و اهداف او در ایران و در دنیا به نحو باور پذیر و روشن برای مردم و تعمیم گفتمان استکبار ستیزی

6-جلوگیری از نفوذ غرب گرایان در حاکمیت

       ( خصوصا مجلس شورای اسلامی ، ترسیم خصوصیات مجلس تراز انقلاب و احراز صلاحیت ها )

7-    عدم تعمیم فرمول مذاکرات هسته ای به سایر حوزه ها از جمله مباحث منطقه ای

8-    ممانعت از دو قطبی سازی به خصوص در سطح مسئولین و عامه مردم

9-    ممانعت از گسترش گفتمان سازش و شرطی سازی معیشت مردم در تعامل با امریکا

10- اشراف اطلاعاتی بر شبکه های نفوذ رسانه ای، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی دشمن و منفعل یا منهدم کردن آنها

11- حفظ فضای ثبات و آرامش در کشور

* راهکارهای مقابله با نفوذ

 رمزگشایی سناریوهای آمریکا برای نفوذ - تبیین و روشنگری ابعاد و پیامدهای نفوذ در سطح داخلی و خارجی

 توجیه گسترده نخبگان و عناصر اثرگذار نسبت به سناریو دشمن در داخل کشور و منطقه

برنامهریزی منسجم با استفاده از رسانههای همراه، صدا و سیما، تریبونهای همراه جهت تعمیم گفتمانهای اقتصاد مقاومتی، استکبار ستیزی

برنامه ریزی جهت ارتقاء روحیه انقلابی با تمرکز بر نسل جوان

 اشراف اطلاعاتی بر شبکههای رسانهای، فرهنگی، اجتماعی جریان استحاله و منفعل کردن آنها با یک کار اطلاعاتی و هماهنگ بین سپاه، قوه قضائیه، صدا و سیما، رسانههای همسو و پشتیبانی مجلس

 اشراف بر عناصر اصلی شبکه نفوذ در تیم تصمیمساز و تصمیمگیر و جمعآوری تیم تصمیمساز و منفعل کردن تیم تصمیمگیر با همکاری متقابل سپاه ، قوه قضائیه، صدا و سیما و پشتیبانی کامل مجلس

تشکیل مرکز روندپژوهی در بعضی از نهادها با حضور افراد صاحبنظر وقت گذار که با اشراف بر روندها و کشف روشها و برنامههای دشمن، همهی راههای عملیاتی قابل اجرا برای نظام را مشخص و پیشنهادات کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را ارائه نمایند.

حفظ محبوبیت و نفوذ معنوی رهبری در بین جامعه و پیوند امام و امت

 استفادهی حداکثری از مناسبات (13 آبان، 16 آذر، محرم وصفر، 9 دی ، 22 بهمن) و حوادث مهم (کشتار زائرین بیت الله الحرام، کشتار مردم یمن، آوارگان سوریه و...) در افشای چهرهی استکبار و آمریکا

 

*مباحث گفتمانی و مدیریت افکار عمومی 

1-    نشان دادن چهره واقعی امریکا و اهداف او در ایران و منطقه ( با استناد به صحبتهای خودشان و مستندات موجود ) *22

2-    نشان دادن چهره واقعی عملکرد امریکا،عربستان، اسرائیل در منطقه که منجر به نسل کشی، حمایت از تروریست، حمایت از کشتار یمن، حمایت از کشتار مردم غزه، آواره های ناشی از عملکرد امریکا و متحدینش در منطقه (سوریه عراق یمن) است.

3-    جا انداختن این موضوع که :   امریکا وضع مالی اش خوب نیست و اقتدار سیاسی ندارد و قادر نیست مسائلش را حل کند او می خواهد مسائل منطقه را به کمک جمهوری اسلامی حل کند یعنی از طریق مذاکره و تعامل نیات خود را به ما تحمیل و  ، اهرمهای قدرت جمهوری اسلامی را مخدوش کند.

4-    این موضوع به افکار عمومی منتقل شود که :   حفظ امنیت جمهوری اسلامی منوط به اقتدار است و اقتدار ایران در اعمال سیاستهای بازدارندگی نسبت به آمریکا و رژیم اشغالگر قدس است.

5-    برداشته شدن تحریم ها باید جزء مطالبات اصلی مردم باشد و دائما  عملکرد و اظهارات غربی ها و امریکا را باتعهداتشان مقایسه کنیم( مطالبه مردم )

6-    جا انداختن این موضوع که :  اگر هسته ای دست آوردی داشته ، ناشی از اقتدار و مقاومت جمهوری اسلامی      بوده است.

7-    این موضوع جا انداخته شود که :  امریکا با تعمیم فرمول مذاکره از هسته ای به سایر میدان ها ، به دنبال  این است که اراده خود را به جمهوری اسلامی تحمیل کند. در صورتی که امریکا در منطقه درنقطه ضعف و ما درنقطه قدرت هستیم. *26

8-    تبیین و توضیح تحولات به صورت اقناعی و منطقی برای نخبگان و خواص

*26- جان کری در پاسخ به هاس :

آیا گزینه موجود این است که آن ها را رها کنیم تا همین الآن شروع به ساخت بمب هسته ای کنند ؟ یا این که مدت زمان « 15 » سال زمان داشته باشیم و دراین مدت چه تغییراتی و انتقالی درایران صورت می گیرد.

باور من این است که در پانزده سال  ف در یک کشور اتفاقاتی می افتد.

می دانید که سرزمین پارس تاریخی طولانی دارد و واقعیت این است که 25% این جوانان بیکار هستند (!)

*27- آل فرانکن ( سناتور ایالت مینسوتا ) :

مابرتعهدات خود به اسرائیل و رفع تهدید ایران به این رژیم پایبند خواهیم ماند و در مجموع این توافق را یک مرحله اساسی برای تأمین منافع امنیتی مان می دانیم.

بعد از «15 » سال محدودیت بر ایران ، امیدوارم ایران در سال 2031 توسط تندروها اداره نشود.

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » امیر حسین ممشلی ( یکشنبه 96/9/19 :: ساعت 3:53 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

راهبردهای مقابله با نفوذ از منظر مقام معظم رهبری
واقعیت‎های جامعه ایران بر اساس نظر سنجی‎ها
واقعیت های موجود ایران و منطقه
پسا توافق
اهداف جمهوری اسلامی در منطقه
[عناوین آرشیوشده]